Éljen az MGM Radax...

2010.03.18. 13:31

Az elmúlt hétvégén nekiindultam a Szimmeringek kicserélésének. Gondolkoztam is, hogy vajon kicseréljem-e, vagy ne, mert nem tűnt rossznak, sőt a gyújtásnál se volt olajgőz, végül a csere mellett döntöttem, le is szedtem a kuplung felől ("HOPPÁ!") a baloldali csapágy teljesen bekormolva, csavarhúzóval megpiszkáltam, és egyszercsak azt veszem észre, hogy a főtengely körbeforog a csapágyon... :( Átmentem a másik oldalra, hátha ott jobb a helyzet (PÁFF) a jobb oldalon a csapágykosár kilazult, és kotyogott 1-2 mm-t, ami szerintem egy főtengelycsapágynál elég bajos...
Felhívtam tanult és tapasztalt Kollegámat, K. Rolandot (ROW924), hogy mire kell figyelni szétszedésnél, összerakásnál, majd rögtönöztem egy "blokkszéthúzót", (azaz főtengelyprést egy laposvasból), pillanatok alatt szétjött a blokköntvény, habár 3 tökig meghúzott lenyalt fejű hornyolt csavar megnehezítette a dolgom, de a 9-es fúró végül megoldotta... :).
Az összerakás túlzottan könnyen ment, a koyo csapágyakat, amiket még a másik blokkba vettem, belemelegítettem a konyhában gázrózsán az öntvényekbe, majd estére a fagyóban pihentettem a főtengelyt. Másnap a frissen begyújtott dobkályha tetejére felraktam, ezzel előmelegítvén az egészet, amint felhevült, körbekentem "Retech" (retek :) )-pasztával, beszaladtam a főtengelyért, pillanatok alatt becsusszant, rá a másik felet, picit a kuplungtengelyt megforgattam, az utolsó fél centin megakadt, (kétségbeesett kapkodás következett, majd előkaptam egy kuplungtárcsát, amivel megforgattam jobbra-balra) pattant egyet, aztán már csavarokkal is össze lehetett húzni.
Megkapta a gyári új kuplunglamellákat a lánccal együtt, illetve a múlt hétvégén vásárolt 634 gyújtást is.
Azt viszont kifelejtettem, hogy az egyik léptetővilla is megérett a cserére, arról most nincs kép, de hétvégén lelövöm. :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://jawa360.blog.hu/api/trackback/id/tr41849592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacika56 2010.03.21. 18:42:01

SZIASZTOK!OLVASTAM A JAWA350-ES MOTOR UJJÁSZÜLETÉSÉT.NEKEM IS VAN EGY GYÁRILAG KOMLETT ILYEN MOTOROM DE 20 ÉVE HASZNÁLATLANUL LETÉVE.SZERETNÉM FELÚJÍTTATNI HOVA MERRE FORDULHATNÉK HA TUDNÁTOK NEKEM EBBEN SEGÍTENI MEGKÖSZÖNNÉM.
süti beállítások módosítása