Szolnok
2011.06.10. 11:56
Utóbbi két alkalommal részt vettem az alföldi veteránosok Mekkáján, a két tavaszi Alföldi Veteránbörzén, Szolnok városában.
Első alkalommal a gyári új készletemből vett kondenzátorok egyike néha-néha megpihent munkaidőben, így a jobb-henger az út negyedétől kezdve akadozott odafele 45-55 km/h között (se fölötte, se alatta), érdekes volt így átmenni egy-két városon... :) A vásárban szert tettem egy pár új gyártású Teslára, melyeket még visszaúton az első benzinkút félreeső részén cseréltem. (Cserélhettem volna a börzén is, de nem szeretem az okoskodó embereket, abból ott elég sok van, páran például megszólták a fekete tankbetéteket, és a kipufogókat, de mit csináljak, ha egyszer nincs rá pénzem? (illetve kezd egyre jobban tetszeni így, és legalább megismerem a testvérei mellett :)) ...most meg legutóbb valaki a színére szólt be, mondván nem ez az árnyalat, mert ő a lámpafejről vette a mintát (ami mondjuk szerintem belülről nagyon nincs festve, csak alapozva, kívülről meg úgy fakul, sötétül, ahogy tetszik neki, én pedig a tank betétek alól a két ominózus RAL kód közötti árnyalatot találtam a Suzuki színpalettáról "1ZC", de magyarázhat az ilyennek az ember...)
Kondenzátorcsere után minden jól ment, a jó szolgálatért cserébe kapott ajándékba két NGK BP7HS gyertyát is. :)
2011. Június 5.
Reggel 5:50-kor elindultunk hátam mögött bátyámmal a távolba, hogy őt Nagyszülőknél Kunszentmártonon letegyem -túl szép lett volna ezt így simán véghez vinni-.
Békésszentandrás körül elszállt a töltés, gondoltam kibírja ez még Kunszentig, nem bírta... Öcsöd után egy pihenőhely előtt 5 méterrel elkezdett dadogni, leállítottam, begurultam a pihenőre, ülés le, szerszámok elő, feszszabra ránézek, semmi új. Dekni le, szénkeféket megnézem, semmi. Bátyám ekkor szól, hogy az a kábel ott a felfogatásnál hiányzik. És tényleg! Leszakadt a "D" kábele a szemes saruról. MacGyver készlet elő, bátyám talált gemkapcsot, amiből már föld-levegő rakétát lehet csinálni egy használt rágó segítségével, bicskánk azonban nem volt, foggal, csavarhúzóval próbálkoztam megblankolni, utóbbival sikerült is, kábel összesodor, kérdőjel alakba beteker, majd csavar alá rak. Rúgom, HÁLELÚJÁ! Nem világít a piros izzócska, mehetünk tovább. Minden össze, de még mindig nem jó, 70 fölött megtorpan mindkét henger, 65-el elmentünk Kunszentre, ott Nagyszüleimnél a bejárón leszedtem a karburátor úszóházfedelét, láttam hogy egy nagyobb darab homokszem nem enged elég szabad utat az arany (színű, és árú) löttynek. Utána már gyönyörűen duruzsolt a gép, mivel Kunszent-Martfű között szinte autópálya van (alföldi viszonyokhoz képest), 90-100-al tudtam menni, szeretett is az a pár autós aki összeszedte minden szabadon kószáló paciját, és megelőzött, valamiért a mai autós társadalom nem szereti az Arol2T illatát két kéményből 1:25-el keverve...
A börzén találkoztam pár cimborával, Pistával Hódmezővásárhelyről, a Danuviásokkal, gútai anyagbeszerzőmmel Szilágyi Pistivel, körbenyálaztam a szebbnél szebb Velorexeket, háromkerekűeket, vettem egy rakás kacatot, meg két pár hengerfejtömítést a Jawába.
Dél fele hazaindultam, minden simán ment, azt a csöppnyi időugrást leszámítva,amikor Rákóczifalva és Rákócziújfalu között eltévedtem 1972-ben.
Ebédeltünk, még elbeszélgettünk, majd 3 fele hazaértünk, egy jó kis rövid túrát tudhatok magam mögött, a motorban immáron 450 km van, és lassan minden általam eddig gyenge láncszemnek vélt ponton végigzongoráztam, gyújtást még berakás óta nem kellett állítani. :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.